Zgodovina izbora Slovenski avto leta – od 1993 do 2023
Slovenski avto leta so pred več kot dvema desetletjema, konec leta 1992, v tedaj še mladi državi, ustanovili trije mediji: Avto in šport, Motorevija in Val 202.
V prvem letu svojega delovanja so bralci in poslušalci ter uredništva treh medijev za slovenski avto leta 1993 izbrali BMW Serija 3 Coupe. Trem ustanovnim medijem se je v naslednjih letih pridružila še vrsta drugih, najprej TV Slovenija, kasneje še dnevnika Delo in Dnevnik, nato še Večer. Leta 2001 je Avto in šport zamenjala revija Avto Foto Market. Leta 2007 se je žiriji pridružila še Siolova avtomobilska internetna stran Avtomoto. Leta 2012 se je glasovanju pridružilo še uredništvo Avto magazina. Leta 2018 sta se razdružili uredništvi Večera in Evo magazina, na novo pa se je pridružil še spletni vlog Komotar Minuta. Vsako od uredništev se pri izbiri odloča samostojno in neodvisno, upoštevaje kriterije, ki so določeni v pravilih izbora. Leta 2022 je izbor zapustilo uredništvo Evo. Leta 2023 so se izboru pridružili Avtomobilizem.com in Avtomanija, vlog Komotar Minuta pa je postal del Atmosfercev.
Nosilci naslova slovenski avto leta:
- 1993: BMW 3 Coupé
- 1994: Mercedes-Benz Razred C
- 1995: Renault Laguna
- 1996: Volkswagen Polo
- 1997: Renault Mégane
- 1998: Audi A6
- 1999: Volkswagen Golf
- 2000: Ford Focus
- 2001: Fiat Punto
- 2002: Peugeot 307
- 2003: Mazda6
- 2004: Mazda3
- 2005: Volkswagen Golf
- 2006: Volkswagen Passat
- 2007: Opel Corsa
- 2008: Audi A4/A5
- 2009: Volkswagen Golf
- 2010: Volkswagen Polo
- 2011: Volkswagen Passat
- 2012: Ford Focus
- 2013: Volkswagen Golf
- 2014: Škoda Octavia
- 2015: Škoda Fabia
- 2016: Opel Astra
- 2017: Peugeot 3008
- 2018: Volkswagen Polo
- 2019: Ford Focus
- 2020: Renault Clio
- 2021: Škoda Octavia
- 2022: Toyota yaris cross
- 2023: Peugeot 308
- 2024: Renault Austral
V letih od 2000 naprej so se v finalni del tekmovanja uvrstili:
- 2000: Ford Focus; Mercedes-Benz Razred S; Toyota Yaris; Opel Zafira; VW Beetle.
- 2001: Fiat Punto; Mercedes-Benz Razred C; Škoda Fabia; Audi A2; Citroën Xsara Picasso.
- 2002: Peugeot 307; Audi A4; Renault Laguna; Ford Mondeo; Alfa 147.
- 2003: Renault Mégane; Mazda6, Citroën C3; Ford Fiesta; Fiat Stilo.
- 2004: Mazda3, Renault Scénic, Audi A3, BMW 5, Volkswagen Touran
- 2005: Mazda RX-8, Renault Modus, Peugeot 407, Volkswagen Golf, Hyundai Tucson
- 2006: Volkswagen Passat, Renault Clio, Mazda5, Seat León, BMW 3
- 2007: Audi Q7, Opel Corsa, Toyota Yaris, Peugeot 207, Fiat Punto
- 2008: Audi A4/A5, Mazda2, Toyota Auris, Peugeot 308, Renault Twingo
- 2009: Volkswagen Golf, Audi Q5, Seat Ibiza, Mazda6, Renault Megane
- 2010: Volkswagen Polo, Opel Astra, Škoda Yeti, Mazda3, Toyota Avensis
- 2011: Volkswagen Passat, Opel Meriva, Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3/DS3, Audi A1
- 2012: Ford Focus, Hyundai i40, Audi A6, Citroën C4/DS4, Toyota Yaris
- 2013: Volkswagen Golf, Ford B-Max, Renault Clio, Hyundai i30, BMW serija 3
- 2014: Škoda Octavia, Mazda 3, Peugeot 308, Citroen C4 Picasso, Toyota Auris
- 2015: Volkswagen Passat, Škoda Fabia, Renault Twingo, Opel Corsa, Citroën C4 Cactus
- 2016: Škoda Superb, Opel Astra, Mazda CX-3, Audi A4, Renault Kadjar
- 2017: Alfa Romeo Giulia, Kia Sportage, Peugeot 3008, Renault Megane, Volkswagen Tiguan
- 2018: Škoda Kodiaq, Volkswagen Polo, Peugeot 5008, Honda Civic, Mazda CX-5
- 2019: Ford Focus, Kia Ceed, Škoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Volvo CX-40
- 2020: Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen T-Cross, Škoda Kamiq, Mazda CX-30
- 2021: Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Peugeot 2008, Renault Captur, Hyundai Tucson
- 2022: Toyota Yaris Cross, Škoda Enyaq, Opel Mokka, Volkswagen ID.4, Renault Megane Conquest
- 2023: Alfa Romeo Tonale, Peugeot 308, Opel Astra, Citroen C5 X, Toyota Corolla Cross
- 2024: Hyundai Kona, Jeep Avenger, MG 4 Electric, Renault Austral, Toyota C-HR