HYUNDAI KONA

Začetek prodaje v Sloveniji: September 2023

 Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 26.000

Tehnična platforma: K3

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,350, 1,825 (2,100*), 1,570, 2,660

Teža osnovnega modela (kg): 1370

Izbira motorjev: Bencinski z 88,3 (lahko blagi hibrid) in 146 kW, hibridni s 103,6 kW, električni s 114,6 ali 160 kW 

Tekmeci: VW T-roc, VW tiguan, VW T-cross, kia xceed, ford puma, jeep renegade, toyota corolla cross, MG 5, Opel mokka E, peugeot e2008

Vrsta/razred: Spodnji srednji križanci

Dobro: Prostornost v potniški kabini, izbira motorjev, velik prtljažnik z nizkim nakladalnim robom, nabor asistenčnih sistemov

Ne tako dobro: cena

Nove tehnološke zanimivosti: Platforma K3 za električni avto, ki pa omogoča tudi vgradnjo bencinskih motorjev in štirikolesnega pogona

Barve brez doplačila: Mirage zelena

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): od 103,1; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 4,54; 14,7

Jamstva in garancije: 5 let garancije brez omejitve kilometrov, pri hibridu 8 let – največ do 160.000 km – garancije na baterijo

Država izdelave: Češka republika

Kaj o njem pravi tovarna: Kona navdušuje z rešitvami višjega razreda in drznim novim videzom.

Komu ga priporočamo: Kona druge generacije je precej večja in bistveno prostornejša tako v potniški kabini kot prtljažniku ter je primerna tudi za družinsko uporabo. Primerna tudi za vse, ki potrebujejo štirikolesni pogon.

Opomba: (*) širina z ogledali

JEEP AVENGER

Začetek prodaje v Sloveniji: Junij 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 25.990 (bencin); 34.990 (37.490)* (električni)

Tehnična platforma: eCMP2

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,084; 1,776 (1,981**); 1,528; 2,562

Teža osnovnega modela (kg): 1536

Izbira motorjev: Bencinski 100 kW; električni 115 kW

Tekmeci: Citroen C3 Aircross, Kia Stonic, Hyundai Kona, Seat Arona; VW T-Cross (bencinski); DS3 E-Tense, Hyundai Kona, Opel Mokka, Cupra Born

Vrsta/razred: Spodnji srednji križanci

Dobro: Izboljšano upravlja nje info zabavnega dela s preglednim zaslonom in dodatnimi gumbi ob njem, šest načinov vozne podpore, velik prtljažnik, 400-voltna oprema

Ne tako dobro: Le maska je nekaj, kar spominja na ugled znamke, manj prostora na zadnjih sedežih, pa tudi dostop tja je zaradi skrite kljuke otežen, precej ‘plastičen’ videz notranjosti.

Nove tehnološke zanimivosti: Jeepov elektronski sistem za zagotavljanje oprijema

Barve brez doplačila: rdeča (bencinski), bela (električni)

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 125; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,6; 15,2

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija brez omejitve prevožene poti

Država izdelave: Poljska

Kaj o njem pravi tovarna: Predstavitev modela Avenger v Evropi pomeni začetek naslednje faze elektrifikacije znamke Jeep, v okviru katere bodo do leta 2025 na trg pripeljali štiri popolnoma električna vozila.

Komu ga priporočamo: Iščočim pravi mestni avto z dodatkom za premagovanje navideznih terenskih ovir in za izboljšavo osebnega ugleda.

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’; (**) širina z ogledali

MG 4 ELECTRIC

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 32.900*

Tehnična platforma: MSP

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,287; 1,836 (2,060**); 1,504; 2,705

Teža osnovnega modela (kg): 1655

Izbira motorjev: 125 in 150 kW

Tekmeci: Citroen ë-C4 , Cupra born, Jeep avenger, Nissan leaf; Peugeot 2008e; Renault megane e-tech

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Prostoren in prepričljiva oprema, všečna zunanjost, možnost vleke priključka.

Ne tako dobro: Zelo majhen zaslon pred voznikom, ne tako prepričljivi elektronski pomočniki.

Nove tehnološke zanimivosti: Zelo tanka baterija v dnu avtomobila.

Barve brez doplačila: Vse

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 0

Povprečna poraba (kWh): Od 16,0 do 17,0;

Jamstva in garancije: Sedemletna garancija z omejitvijo prevožene poti (150.000 km)

Država izdelave: Kitajska

Kaj o njem pravi tovarna: Pri MG menimo, da 4 electric predstavlja cenovno dostopno in verodostojno alternativo običajnim bencinskim, dizelskim in hibridnim kombilimuzinam.

Komu ga priporočamo: Vsekakor gre za zelo uspešen dokaz, da so kitajski avtomobili postali že zelo odrasli in zreli, zato vsakomur, ki išče ‘električarja’, pri katerem dobi veliko za plačano ceno.

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’; (**) širina z ogledali

RENAULT AUSTRAL

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 28.600

Tehnična platforma: CMF-CD

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,510; 1,825 (2,083**); 1,618; 2,667

Teža osnovnega modela (kg): 1373

Izbira motorjev: bencinski blagi hibridni od 103 kW/hibridni 93 kW

Tekmeci: Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Megane Conquest, Seat Ateca, Škoda Karoq, Volkswagen Tiguan

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Sorazmerno veliko avta za dobro ceno; sistem zabavne elektronike temelji na novem androidnem operacijskem sistemu; dovolj prostora na zadnji (vzdolžno premični) klopi, če polni hibrid, dokaj gospodaren z gorivom.

Ne tako dobro: Zasnova številnih vzvodov pod volanom; samosvoja izbira dimenzij kolesne opreme.

Nove tehnološke zanimivosti: Androidni operacijski sistem; pri dražjih različicah hibridni pogon, kjer za speljevanje skrbi elektromotor; štirikolesne krmiljenje za doplačilo.

Barve brez doplačila: Bela

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 100 do 115;

Povprečna poraba (kWh): 4,6 do 6,6;

Jamstva in garancije: Dveletna garancija, dlje za doplačilo.

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: Nova konstrukcijska osnova CMF-CD je namensko zasnovana za različne vrste hibridizacije in omogoča,  da ima novi Austral inovativne elektrificirane pogonske sklope, kakršna sta novi E-TECH full hybrid in blagi hibrid z 12-voltnim akumulatorjem. Kronski dragulj širokogrudnega in gostoljubnega prostora za potnike pa je zaslon OpenR.

Komu ga priporočamo: Tistim, ki iščejo enostavno izbiro in množično znamko, več udobja in jim zmogljivosti niso najpomembnejše (njegov nekoliko daljši derivat Renault ponuja kot Espace, najavljen je tudi kupe – Rafale).

Opomba: (*) širina z ogledali

TOYOTA C-HR

 Začetek prodaje v Sloveniji: November 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR):  30.450

Tehnična platforma: TNGA GA-C

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,360; 1,830 (X,084*); 1.570; 2.640

Teža osnovnega modela (kg): 1.545

Izbira motorjev: bencinski hibridni 103 ali 145 kW, priključnohibridni 164 kW

Tekmeci: Citroen C4 X, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia Niro, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Qashqai, Peugeot2008, Seat Formentor, Volkswagen T-Roc

Vrsta/razred: nižji srednji križanci

Dobro: Solidni pospeški, udobna in zanesljiva lega na cesti; gospodarnost z gorivom; spremenjene kljuke zadnjih vrat, zdaj dostopne tudi otrokom; zelo uporabna oprema pri najdražjih različicah.

Ne tako dobro: Zadaj malo prostora za potnike; pri priključnem hibridu polnjenje le prek priključka na izmenični tok

Nove tehnološke zanimivosti: Ni podatka (karoserija krajša kot pri predhodniku)

Barve brez doplačila: n.p.

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 103; 19

Povprečna poraba (l/100 km): 4,6 ; 0,8

Jamstva in garancije: Triletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Turčija

Kaj o njem pravi tovarna: C-HR je bil že doslej inovator v segmentu srednjih avtomobilov (C) in bo to zgodbo z naslednikom še bolj uspešno nadaljeval.

Komu ga priporočamo: Drugi rod C-HR nadaljuje tisto, kar je ponudil že prvi – nenavadnost oblike in primernost za dve osebi ter kakšnega otroka na zadnjem sedežu, seveda za vse, ki verjamejo v učinkovitost hibridnega pogona.

Opomba: (*) širina z ogledali