BMW SERIJA 5 / i5

Začetek prodaje v Sloveniji: Oktober 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 59.650; 71.850 (i5)

Tehnična platforma: CLAR

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 5,060; 1,900 (2,156*); 1.515; 2,955

Teža osnovnega modela (kg): 1655

Izbira motorjev: Bencinski blagi hibridni 153 kW, dizelski blagi hibridni 145 kW, priključni hibridni 220 in 360 kW; električni 250 in 442 kW.

Tekmeci: Audi A6, Jaguar XE, Lexus ES, Mercedes-Benz razred E/EQE, Volvo S60

Vrsta/razred: Limuzina višjega premijskega razreda

Dobro: Prostornost; najvišja stopnja elektronske podpore (tudi delno avtonomna vožnja ‘level 2’),dinamika vožnje,  pri električnem poseben vozni način ‘max range’,

Ne tako dobro: Sorazmerno majhen prtljažnik, tako dolg kot ‘sedmica’ izpred 15 let, cena

Nove tehnološke zanimivosti: Nov operacijski sistem (OS 8,5); električni in klasični pogon v enem avtu – ob koncu lansiranja s kar osmimi možnimi pogonskimi različicami

Barve brez doplačila: Bela

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): Od 130 g; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): Od 5,1; od 16

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Nemčija

Kaj o njem pravi tovarna: BMW 5 je tehnološko povsem odprta izbira, kupec ima možnost izbrati kateri koli pogon želi.

Komu ga priporočamo: Bavarskim inženirjem je uspelo združiti športnost znamke in udobje najvišjega razreda, seveda za premijsko količino denarja

Opomba: (*) širina z ogledali

BMW 7 / i7

Začetek prodaje v Sloveniji: Marec 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 114.150

Tehnična platforma: FFA (Flexible Fahrzeugarchitektur)

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 5,120; 1,902 (2,169*); 1,467; 3,070

Teža osnovnega modela (kg): 2200; 2680 (i7)

Izbira motorjev: 286 kW/električni 400 kW

Tekmeci: Audi A 8/S 8, Lexus LS, Mercedes-Benz razred S/Mercedes-Benz EQS,

Vrsta/razred: Luksuzne limuzine

Dobro: Zadnji krik razvoja vseh podpornih sistemov

Ne tako dobro: Cena

Nove tehnološke zanimivosti: BMW je pri ‘sedmici’ dokazal, da ne potrebuje več motorjev na notranje zgorevanje. Celo 80-centimetrski zaslon za potnike zadaj. Možnost avtonomne vožnje stopnje 2 (samodejno, a z rokami na volanu).

Barve brez doplačila: Bela

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 143; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,5; 18,4

Jamstva in garancije: Sedemletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Nemčija

Kaj o njem pravi tovarna: Pripravili smo najboljši avto na svetu.

Komu ga priporočamo: Če si lahko privoščite ‘najboljši avto na svetu’ (dokler ga ne bo nadkrilil Rolls-Royce).

Opomba: (*) širina z ogledali;

 

CITROËN C4 X / Ë-C4 X

Začetek prodaje v Sloveniji: April 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 23.050; 38.250*

Tehnična platforma: EMP1

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,600; 1,800 (2,032**); 1,525; 2,670

Teža osnovnega modela (kg): 1334

Izbira motorjev: bencinski hibridni 74 ali 96 kW/dizelski 96 kW/električni 100 kW

Tekmeci: Opel astra (električni), Renault megane conquest, Toyota CH-R

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Z nenavadno karoserijo, tako rekoč štirivratni kupe, tudi nekoliko više nasajen, je dokaj osamljen v ponudbi na slovenskem trgu. Primerna izbira motorjev, celo turbodizelskega. Precej mehko vzmetenje.

Ne tako dobro: Na videz z veliko uporabnega prostora, a mu zadaj manjkajo dvižna vrata prtljažnika in se sicer prostornega prtljažnika in prilagodljivosti zadnje klopi ne da dovolj izrabiti. Kljub dolžini/velikosti zadaj ni več prostora kot v precej podobnem C4. C4 X vsekakor ni za dirkače, saj je vozna dinamika vse prej kot zadovoljiva.

Nove tehnološke zanimivosti: Skorajda v vsem ponavlja tisto, kar je že na voljo v drugem modelu, Citroenu C4.

Barve brez doplačila: bela

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 100 do 115/0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,1 do 7,7; 15,3

Jamstva in garancije: Jamstvo “Flexcare”; 5 let (vključuje dvoletno pogodbeno garancijo) oziroma
100.000 km

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: C4 X in ë-C4 X predstavljata novo ponudbo v izboru znamke Citroën, ki je cenovno dostopna in hkrati privlačna, ob tem pa združuje slog, udobje in trajnost.

Komu ga priporočamo: Kdor išče velik in zanimivo oblikovan avto, ki veliko ponuja za zmerno ceno.

Opomba: (*) cena brez odštete eko-subvencije; (**) širina z ogledali

HYUNDAI IONIQ 6

Začetek prodaje v Sloveniji: September 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 45.100*

Tehnična platforma: E-GMP

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,855; 1,880 (2,144**)/1,495; 2,950

Teža osnovnega modela (kg): 1.850

Izbira motorjev: 111, 165 ali 168 kW

Tekmeci: Kia EV 6, Tesla model 3, Mercedes EQE, BMW i4

Vrsta/razred: Električna kupe limuzina srednjega razreda

Dobro: Aerodinamično zelo učinkovita karoserija, pomaga pri daljšanju dosega spravljene energije. Z 800-voltno tehnologijo, kar omogoča učinkovito hitro polnjenje. Možnost vleke priključka.

Ne tako dobro: Manj prilagodljiv kot pogleda na projekcijo voznih podatkov na vetrobransko steklo (HUD). Neuporabna elektronska pomoč pri obvestilih o omejitvi hitrosti. Zgolj prtljažni pokrov nad dokaj skromnim prostorom.

Nove tehnološke zanimivosti: V skoraj vsem tako napreden kot Hyudaiev ioniq 5.

Barve brez doplačila: Modra

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 0

Povprečna poraba (kWh): 12,8 do 14,3;

Jamstva in garancije: Petletna garancija brez omejitve prevožene poti, 8 let ali 160.000 kma na baterijo

Država izdelave: J. Koreja

Kaj o njem pravi tovarna: Ioniq 6 ima od vseh Hyundaijevih vozil najnižji količnik zračnega upora, 0,21. To zagotavlja izjemno energijsko učinkovitost in omogoča doseg vožnje do 614 km (kombinirano po WLTP).

Komu ga priporočamo: Je za tiste, ki iščejo električni pogon in elegantno obliko.

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’; (**) širina z ogledali 

HYUNDAI KONA

Začetek prodaje v Sloveniji: September 2023

 Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 26.000

Tehnična platforma: K3

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,350, 1,825 (2,100*), 1,570, 2,660

Teža osnovnega modela (kg): 1370

Izbira motorjev: Bencinski z 88,3 (lahko blagi hibrid) in 146 kW, hibridni s 103,6 kW, električni s 114,6 ali 160 kW 

Tekmeci: VW T-roc, VW tiguan, VW T-cross, kia xceed, ford puma, jeep renegade, toyota corolla cross, MG 5, Opel mokka E, peugeot e2008

Vrsta/razred: Spodnji srednji križanci

Dobro: Prostornost v potniški kabini, izbira motorjev, velik prtljažnik z nizkim nakladalnim robom, nabor asistenčnih sistemov

Ne tako dobro: cena

Nove tehnološke zanimivosti: Platforma K3 za električni avto, ki pa omogoča tudi vgradnjo bencinskih motorjev in štirikolesnega pogona

Barve brez doplačila: Mirage zelena

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): od 103,1; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 4,54; 14,7

Jamstva in garancije: 5 let garancije brez omejitve kilometrov, pri hibridu 8 let – največ do 160.000 km – garancije na baterijo

Država izdelave: Češka republika

Kaj o njem pravi tovarna: Kona navdušuje z rešitvami višjega razreda in drznim novim videzom.

Komu ga priporočamo: Kona druge generacije je precej večja in bistveno prostornejša tako v potniški kabini kot prtljažniku ter je primerna tudi za družinsko uporabo. Primerna tudi za vse, ki potrebujejo štirikolesni pogon.

Opomba: (*) širina z ogledali

JEEP AVENGER

Začetek prodaje v Sloveniji: Junij 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 25.990 (bencin); 34.990 (37.490)* (električni)

Tehnična platforma: eCMP2

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,084; 1,776 (1,981**); 1,528; 2,562

Teža osnovnega modela (kg): 1536

Izbira motorjev: Bencinski 100 kW; električni 115 kW

Tekmeci: Citroen C3 Aircross, Kia Stonic, Hyundai Kona, Seat Arona; VW T-Cross (bencinski); DS3 E-Tense, Hyundai Kona, Opel Mokka, Cupra Born

Vrsta/razred: Spodnji srednji križanci

Dobro: Izboljšano upravlja nje info zabavnega dela s preglednim zaslonom in dodatnimi gumbi ob njem, šest načinov vozne podpore, velik prtljažnik, 400-voltna oprema

Ne tako dobro: Le maska je nekaj, kar spominja na ugled znamke, manj prostora na zadnjih sedežih, pa tudi dostop tja je zaradi skrite kljuke otežen, precej ‘plastičen’ videz notranjosti.

Nove tehnološke zanimivosti: Jeepov elektronski sistem za zagotavljanje oprijema

Barve brez doplačila: rdeča (bencinski), bela (električni)

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 125; 0

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,6; 15,2

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija brez omejitve prevožene poti

Država izdelave: Poljska

Kaj o njem pravi tovarna: Predstavitev modela Avenger v Evropi pomeni začetek naslednje faze elektrifikacije znamke Jeep, v okviru katere bodo do leta 2025 na trg pripeljali štiri popolnoma električna vozila.

Komu ga priporočamo: Iščočim pravi mestni avto z dodatkom za premagovanje navideznih terenskih ovir in za izboljšavo osebnega ugleda.

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’; (**) širina z ogledali

KIA NIRO/NIRO EV

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 36.199

Tehnična platforma: Platforma K.3

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,420/1,825 (2,050*); 1,585; 2,720

Teža osnovnega modela (kg): 1399

Izbira motorjev: Bencinski hibridni 77 ali 105 kW/električni 150 kW

Tekmeci: Honda ZR-V, Hyundai Kona, MG HS, Seat Ateca, Škoda Karoq, Volkswagen T-Roc

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Na voljo različice s hibridnim, priključno hibridnim in povsem električnim pogonom. Prvi dve sta primerno zmogljivi tudi za vleko prikolic. Prepričljivo delovanje elektronskih pripomočkov.

Ne tako dobro: Povprečen občutek v vožnji. Ogromen obračalni krog pri električni različici.

Nove tehnološke zanimivosti: Obe različici z motorjem na notranje zgorevanje imata dodatno pomoč elektromotorja. Ta ima pri hibridni različici moči 32 kilovatov, pri priključni hibridni pa 62 kilovatov. Za vožnjo naprej skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik, za vzvratno vožnjo pa elektromotor. V električnem Niru so za spravljanje energije litij-ionske polimerne baterije, doseg po WLTP je 460 km.

Barve brez doplačila: Rdeča

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 100 do 115/0

Povprečna poraba (l/100 km/kWh): 4,4 do 5,1/16,2

Jamstva in garancije: Sedemletna garancija z omejitvijo prevožene poti (150.000 km)

Država izdelave: J. Koreja

Kaj o njem pravi tovarna: S povsem novim Nirom je Kia ponovno olajšala odločanje kupcev, saj ponuja tri različne možnosti pogona, zasnovane, da izpolnjujejo zahteve vsakega življenjskega sloga.

Komu ga priporočamo: Slovenci se doslej nismo preveč zagreli za Niro, a je ta tretji najbolje prodajani Kiin model v Evropi. Namenjen je tistim, ki jim prostornost ni prva prioriteta, sicer pa uporablja vse tehnološke značilnosti večine Kiinih evropskih modelov. Za obe bencinsko-hibridni različici govori tudi zmerna poraba goriva.

Opomba: (*) širina z ogledali

LEXUS RX

Začetek prodaje v Sloveniji: Marec 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 83.500

Tehnična platforma: TNGA -GA-K

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,890; 1,920 (2,210*); 1,710; 2,850

Teža osnovnega modela (kg): 2095

Izbira motorjev: bencinski hibridni 184 ali 273 kW/priključni hibridni 227 kW

Tekmeci: Audi Q8, BMW X5, Jaguar F-Pace, Mercedes-Benz GLE, Volvo XC90

Vrsta/razred: Premijski križanci

Dobro: Udobje, premijski občutek v kabini, solidna gospodarnost z gorivom, če je potrebna, precizen volan

Ne tako dobro: Največja hitrost, precejšnja teža

Nove tehnološke zanimivosti: Ob enaki dolžini kot pri predhodniku je konstruktorjem uspelo nuditi več prostora – zaradi večje medosne razdalje nove platforme

Barve brez doplačila: Vse

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 143 do 189/24-26

Povprečna poraba (l/100 km): 6,3 do 8,3/1,2;

Jamstva in garancije: Triletna garancija z omejitvijo prevožene poti in desetletno jamstvo

Država izdelave: Japonska

Kaj o njem pravi tovarna: Izredna kakovost, udobje in kultiviranost so kot genska zasnova znamke pri modelu RX še posebej poudarjeni.

Komu ga priporočamo: Prepričanim v znamko in tistim, ki iščejo alternativo trem ‘Nemcem’

Opomba: (*) širina z ogledali

MERCEDES-BENZ GLC

Začetek prodaje v Sloveniji: Maj 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 65.900

Tehnična platforma: MRA2

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,716; 1,890 (2,075*); 1,640; 2,888

Teža osnovnega modela (kg): 1925

Izbira motorjev: Bencinski blagi hibridni 150 ali 190 kW; dizelski 145 ali 198 kW; priključni hibrid 185 + 100 kW ali 310 + 10 kW

Tekmeci: Audi Q5, BMW X3, Jaguar E-Pace, Lexus NX, Volvo XC50

Vrsta/razred: Premijski srednji križanci

Dobro: Pregledni zasloni z zelo ostro sliko, udobje – še posebej pri zračnem vzmetenju (za doplačilo)

Ne tako dobro: Za premijske zahteve dokaj povprečna izbira materialov, osnovnih prevlek sedežev in umetnih mas; preveč občutljivi gumbi za upravljanje številnih funkcij na volanskem obroču; tudi povsem običajna oprema za doplačilo

Nove tehnološke zanimivosti: Blagi ali priključni hibrid, vse le štirivaljniki, dizelski motor prenovljen

Barve brez doplačila: Črna

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): Od 146/12 ;

Povprečna poraba (l/100 km): Od 5,2/ 0,4;

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Nemčija

Kaj o njem pravi tovarna: GLC ponuja kombinacijo najnovejših tehnoloških dosežkov in primernega prestiža.

Komu ga priporočamo: GLC je v zadnjih letih, od uveljavitve prejšnje generacije, postal najbolje prodajani model te znamke sploh. Tudi pri nas ga cenijo tisti, ki jim veliko pomeni premijska ponudba.

Opomba: (*) širina z ogledali

MERCEDES-BENZ RAZRED E

Začetek prodaje v Sloveniji: Oktober 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 67.890

Tehnična platforma: MRA

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,949; 1,880 (2,065*); 1.480; 2,961

Teža osnovnega modela (kg): 1825

Izbira motorjev: Bencinski blagi hibridni 150 kW, dizelski blagi hibridni 145 kW; bencinski priključni hibridni 150 in 185 kW,

Tekmeci: Audi A6, BMW 5, Jaguar XE, Lexus ES, Volvo S60

Vrsta/razred: Limuzina višjega premijskega razreda

Dobro: ‘Superscreen’, torej trojni zaslon čez vso armaturno ploščo, ki naredi pravi vtis; zgolj s samodejnim menjalnikom; dober doseg pri priključnem hibridu

Ne tako dobro: Še daljši kot doslej; če PHEV, potem manjši prtljažnik; cena

Nove tehnološke zanimivosti: Prenovljen info zabavni sistem MBUX, hibridizirani motorji na notranje zgorevanje; za doplačilo samodejna sprememba voznega pasu

Barve brez doplačila: črna

Emisije CO2 (g; po WLTP): od 125

Povprečna poraba (l/100 km): od 4,8

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Nemčija

Kaj o njem pravi tovarna: Odlikujeta ga klasična linija in napredna tehnika, ki svet uporabnikov združujeta že sedemdeset let

Komu ga priporočamo: Razred E se je že davno iz tipičnega avtomobila za službo taksi spremenil v avtomobil, s katerim vsak lastnik vstopi v svet premijskega doživetja

Opomba: (*) širina z ogledali

MG 4 ELECTRIC

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 32.900*

Tehnična platforma: MSP

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,287; 1,836 (2,060**); 1,504; 2,705

Teža osnovnega modela (kg): 1655

Izbira motorjev: 125 in 150 kW

Tekmeci: Citroen ë-C4 , Cupra born, Jeep avenger, Nissan leaf; Peugeot 2008e; Renault megane e-tech

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Prostoren in prepričljiva oprema, všečna zunanjost, možnost vleke priključka.

Ne tako dobro: Zelo majhen zaslon pred voznikom, ne tako prepričljivi elektronski pomočniki.

Nove tehnološke zanimivosti: Zelo tanka baterija v dnu avtomobila.

Barve brez doplačila: Vse

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 0

Povprečna poraba (kWh): Od 16,0 do 17,0;

Jamstva in garancije: Sedemletna garancija z omejitvijo prevožene poti (150.000 km)

Država izdelave: Kitajska

Kaj o njem pravi tovarna: Pri MG menimo, da 4 electric predstavlja cenovno dostopno in verodostojno alternativo običajnim bencinskim, dizelskim in hibridnim kombilimuzinam.

Komu ga priporočamo: Vsekakor gre za zelo uspešen dokaz, da so kitajski avtomobili postali že zelo odrasli in zreli, zato vsakomur, ki išče ‘električarja’, pri katerem dobi veliko za plačano ceno.

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’; (**) širina z ogledali

MITSUBISHI ASX

Začetek prodaje v Sloveniji: Avgust 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 20.850

Tehnična platforma: CMF

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,227; 1,797 (2,003*); 1.576; 2,639

Teža osnovnega modela (kg): 1289

Izbira motorjev: Bencinski 67, 103 ali 116, hibridni 105 kW

Tekmeci: Citroen C3 Aircross, Dacia Duster,Fiat 500x, Ford Puma, Honda HR-V, Hyundai Bayon, Jeep Avenger, Kia Stonic, Mazda CX3, MG HS, Nissan Note, Peugeot 3008, Renault Captur, Seat Arona, Škoda Kamiq, Volkswagen T-Cross

Vrsta/razred: Majhni križanci

Dobro: Izbira med običajnim bencinskim, blagim hibridnim ali hibridnim pogonom; dovolj prostoren;

Ne tako dobro: Z drugim znakom je na voljo tudi kot Renault Captur, z bolj prepričljivo ceno,

Nove tehnološke zanimivosti: Glej navedbo vrstico prej

Barve brez doplačila: Modra

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 100 do 115;

Povprečna poraba (kWh): 4,4 do 5,1;

Jamstva in garancije: Petletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: ASX je razvit na skupni platformi naše zveze z Nissanom in Renaultom, kar nam omogoča združevanje sinergije za izboljšanje ponudbe evropskim kupcem.

Komu ga priporočamo: Če iščete nekaj zanesljivega in preskušenega, pa tudi že skoraj z ekskluzivnim dodatkom z zaščitnim znakom diamanta

Opomba: (*) širina z ogledali

PEUGEOT 408

Začetek prodaje v Sloveniji: Februar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 29.990

Tehnična platforma: EMP2

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,687; 1,848 (2,062*); 1,478; 2,787

Teža osnovnega modela (kg): 1611

Izbira motorjev: Bencinski 96 kW/priključnohibridni 132 ali 165 kW

Tekmeci: Citroen C4 X in C5 X, Cupra Formentor, Honda Civic, Hyundai i30 Fastback, Kia Proceed, Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, Renault Megane Conquest; Toyota CH-R

Vrsta/razred: Spodnji srednji križanci

Dobro: Veliko prostora za kolena spredaj in zadaj; priključni hibrid je lahko zelo varčen, a elektrike za kombinirano vožnjo ima malo in je doseg z njo zgolj 36 km; dva 10-palčna zaslona, nekaj gumbov za bližnjice; zelo soliden vtis kakovosti notranjosti

Ne tako dobro: Slaba preglednost nazaj (brez vzvratne kamere) in nizka streha, ki omejuje prostor za glave visokih potnikov zadaj; že znani Peugeotov i-cockpit, ki nekaterim onemogoča najti primeren položaj za volanom

Nove tehnološke zanimivosti: Skoraj nobene, saj je bližnji sorodnik modela 308 (tudi Opla Astre).

Barve brez doplačila: modra

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 136/30

Povprečna poraba (kWh): 5,8/1,3

Jamstva in garancije: Petletna garancija/jamstvo (2 pogodbene, 3 jamstva zastopnika) z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Francija

Kaj o njem pravi tovarna: 408 je prvi model svoje zvrsti tako v zgodovini znamke Peugeot kot na aktualnem avtomobilskem trgu. Edinstven je zato, ker je povsem drugačen.

Komu ga priporočamo: Tistim, ki iščejo več, kot jim lahko nudi podoben, a malo manjši 308

Opomba: (*) širina z ogledali

RENAULT AUSTRAL

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 28.600

Tehnična platforma: CMF-CD

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,510; 1,825 (2,083**); 1,618; 2,667

Teža osnovnega modela (kg): 1373

Izbira motorjev: bencinski blagi hibridni od 103 kW/hibridni 93 kW

Tekmeci: Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Megane Conquest, Seat Ateca, Škoda Karoq, Volkswagen Tiguan

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Sorazmerno veliko avta za dobro ceno; sistem zabavne elektronike temelji na novem androidnem operacijskem sistemu; dovolj prostora na zadnji (vzdolžno premični) klopi, če polni hibrid, dokaj gospodaren z gorivom.

Ne tako dobro: Zasnova številnih vzvodov pod volanom; samosvoja izbira dimenzij kolesne opreme.

Nove tehnološke zanimivosti: Androidni operacijski sistem; pri dražjih različicah hibridni pogon, kjer za speljevanje skrbi elektromotor; štirikolesne krmiljenje za doplačilo.

Barve brez doplačila: Bela

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 100 do 115;

Povprečna poraba (kWh): 4,6 do 6,6;

Jamstva in garancije: Dveletna garancija, dlje za doplačilo.

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: Nova konstrukcijska osnova CMF-CD je namensko zasnovana za različne vrste hibridizacije in omogoča,  da ima novi Austral inovativne elektrificirane pogonske sklope, kakršna sta novi E-TECH full hybrid in blagi hibrid z 12-voltnim akumulatorjem. Kronski dragulj širokogrudnega in gostoljubnega prostora za potnike pa je zaslon OpenR.

Komu ga priporočamo: Tistim, ki iščejo enostavno izbiro in množično znamko, več udobja in jim zmogljivosti niso najpomembnejše (njegov nekoliko daljši derivat Renault ponuja kot Espace, najavljen je tudi kupe – Rafale).

Opomba: (*) širina z ogledali

RENAULT ESPACE

 Začetek prodaje v Sloveniji: November 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 40.900

Tehnična platforma: CMF-CD

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,722; 1,843 (2,083**); 1,645; 2,738

Teža osnovnega modela (kg): 1587

Izbira motorjev: hibridni 147 kW

Tekmeci: Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mazda CX-50, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Škoda Kodiaq

Vrsta/razred: Srednji križanci

Dobro: Nekoliko več prostora kot v sestrskem Australu, predvsem za potnike v drugi vrsti, z možnostjo še dveh dodatnih sedežev; sistem zabavne elektronike temelji na novem androidnem operacijskem sistemu; dokaj gospodaren z gorivom..

Ne tako dobro: Zasnova številnih vzvodov pod volanom; klub veliki sistemski moči zmogljivost ne prepriča.

Nove tehnološke zanimivosti: Androidni operacijski sistem; štirikolesni volan, predalček za spravilo in polnjenje mobilnika..

Barve brez doplačila: rdeča

Emisije CO2 (g; po WLTP): 110;

Povprečna poraba (kWh): 4,6;

Jamstva in garancije: Dveletna garancija, dlje za doplačilo.

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: Novi Espace je najpomembnejši avtomobil, s katerim se Renault podaja v razred više. Ohranja gensko zasnovo vseh prejšnjih petih generacij z vrhunsko ponudbo.

Komu ga priporočamo: Tistim, ki iščejo predvsem gospodarnost pri porabi goriva, se vozijo pretežno na kratke razdalje in hočejo udobje zagotoviti potnikom zadaj.

Opomba: (*) širina z ogledali

TOYOTA C-HR

 Začetek prodaje v Sloveniji: November 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR):  30.450

Tehnična platforma: TNGA GA-C

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,360; 1,830 (X,084*); 1.570; 2.640

Teža osnovnega modela (kg): 1.545

Izbira motorjev: bencinski hibridni 103 ali 145 kW, priključnohibridni 164 kW

Tekmeci: Citroen C4 X, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia Niro, Mitsubishi Eclipse Cross, Nissan Qashqai, Peugeot2008, Seat Formentor, Volkswagen T-Roc

Vrsta/razred: nižji srednji križanci

Dobro: Solidni pospeški, udobna in zanesljiva lega na cesti; gospodarnost z gorivom; spremenjene kljuke zadnjih vrat, zdaj dostopne tudi otrokom; zelo uporabna oprema pri najdražjih različicah.

Ne tako dobro: Zadaj malo prostora za potnike; pri priključnem hibridu polnjenje le prek priključka na izmenični tok

Nove tehnološke zanimivosti: Ni podatka (karoserija krajša kot pri predhodniku)

Barve brez doplačila: n.p.

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 103; 19

Povprečna poraba (l/100 km): 4,6 ; 0,8

Jamstva in garancije: Triletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Turčija

Kaj o njem pravi tovarna: C-HR je bil že doslej inovator v segmentu srednjih avtomobilov (C) in bo to zgodbo z naslednikom še bolj uspešno nadaljeval.

Komu ga priporočamo: Drugi rod C-HR nadaljuje tisto, kar je ponudil že prvi – nenavadnost oblike in primernost za dve osebi ter kakšnega otroka na zadnjem sedežu, seveda za vse, ki verjamejo v učinkovitost hibridnega pogona.

Opomba: (*) širina z ogledali

TOYOTA PRIUS

Začetek prodaje v Sloveniji: Oktober 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 41.400

Tehnična platforma: TNGA GA-C

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,599; 1,782 (2,084*); 1.420; 2.750

Teža osnovnega modela (kg): 1545

Izbira motorjev: Bencinski priključnohibridni 164 kW

Tekmeci: Citroen C5 X, Honda Civic, Mercedes-Benz CLA, Peugeot 408

Vrsta/razred: Nižji srednji

Dobro: Všečna oblika (nagrada Red Dot), veliko podpornih sistemov (Toyota T-mate), dobra lega na cesti, dokaj enostavno upravljanje info zabavnega sistema

Ne tako dobro: Zgolj PHEV; zadaj malo prostora za potnike, tudi majhen prtljažnik; dobri pospeški, a glasen motor; polnjenje le prek priključka na izmenični tok; vprašljivost nastavitve položaja volanskega obroča in sedeža (stvar navade, a za nekatere nesprejemljivo); cena

Nove tehnološke zanimivosti: Zasnova armaturne plošče kot pri električni bZ4X; za doplačilo sončne celice v strehi

Barve brez doplačila: Modra

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 11

Povprečna poraba (l/100 km): 3,7

Jamstva in garancije: Triletna garancija z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Japonska

Kaj o njem pravi tovarna: Inovativen, eleganten in presenetljivo dinamičen to je novi Prius.

Komu ga priporočamo: Pri slovenski Toyoti so pravilno ugotovili, da si bo večina kupcev raje izbrala običajni hibridni pogon, zato je Prius namenjen predvsem posebnežem. Za ostale bo bolj primerna še ena novost: Toyota C-HR.

Opomba: (*) širina z ogledali

VOLKSWAGEN ID.BUZZ

Začetek prodaje v Sloveniji: Januar 2023

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 64.762

Tehnična platforma: MEB

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,584; 1,852 (2,121); 1,612; 2,766

Teža osnovnega modela (kg): 1966

Izbira motorjev: električni 109, 129 in 150 kW

Tekmeci: Škoda Enyaq, Audi Q4 e-tron, Jaguar i-pace

Vrsta/razred: Večji križanci, električni

Dobro: Brezogljični odtis, prostornost, zmerna poraba elektrike, široka ponudba različic in opreme, izbira modulov baterije – za večji doseg; majhen aerodinamični količnik

Ne tako dobro: Nabavna cena; manjši realni doseg pri cenovno ugodnejših različicah; upravljanje zaslona na dotik – brez dodatnih gumbov za bližnjice

Nove tehnološke zanimivosti: Električni pogon; številni elektronski dodatki za varnost in udobje; sistem za prometne informacije s prikazom neposredno na vetrobransko steklo prek obogatene resničnosti; stalna povezljivost in možnost posodabljanja

Barve brez doplačila: Siva

Emisije CO2 (g/100 km; po WLTP): 0

Povprečna poraba (kWh): 15,5 do 16,9

Jamstva in garancije: Dvoletna garancija plus 8 let na baterijo, oboje z omejitvijo prevožene poti

Država izdelave: Nemčija

Kaj o njem pravi tovarna: S povesem novo tehniko, brezčasno obliko in notranjimi dimenzijami je ID.buzz podoba nove dobe

Komu ga priporočamo: Tistim, ki se jim mudi v čas prihajajoče e-mobilnosti in tja peljejo svojo družino

Opomba: (*) cena brez odštete ‘eko-subvencije’ (**) širina z ogledali