Letošnji spisek kandidatov za Slovenski avto leta je precej krajši kot katero koli leto v zadnjem desetletju. Je torej na slovenskem trgu manj pestra izbira različnih modelov in znamk? Jasen odgovor je – ne.

A k številu kandidatov za tokratno izbiro za Slovenski avto leta so predvsem pripomogle sedanje razmere v svetu in pri nas. Pandemija SARS Covid-19 je na najrazličnejše načine vplivala na naše življenje. Seveda tudi na gospodarstvo in seveda tudi na slovenski avtomobilski trg. Ta se po lanskem padcu za slabih dvajset tisoč avtomobilov (padec kar za četrtino!) letos sicer malenkostno izboljšuje, a Slovenci smo pač postali previdnejši. Za padec trga pri nas pa je zaslužno še marsikaj drugega. Ponudba avtomobilov se je zmanjšala, ne le zaradi vpliva pandemije in večmesečnega zaustavljanja vsega življena pri nas (nekaj manj drugod po svetu). Prehod k drugačnim vrstam pogonov avtomobilov je zdaj tu, ne nazadnje ga lahko opazimo tudi v širši ponudbi zgolj električnih modelov tudi v spisku letošnjih kandidatov za Slovenski avto leta.

 

Električni avtomobili (takšni zgolj s pogonom na elektriko, ki je shranjena v avtomobilskih baterijah) sramežljivo prihajajo tudi na naš trg. Pravzaprav pojem sramežljivo ne velja za vse ponudnike te vrste avtov, saj so nekateri slovenski ponudniki nove zahteve bo zmanjšanju ogljičnega odtisa vzeli resno. Tudi del kupcev jih je pravzaprav že. Letos sicer ne kaže tako dobro, kot lani, ko se je prodaja električnih dvignila kar za 134 odstotkov oziroma za 937 primerkov). Letos se med ponudniki še kažejo kar precejšnje razlike. Tri znamke, ki jih pri nas zastopa Porsche Slovenija, že imajo primerno ponudbo in reakcije nanjo lahko vidimo na trgu, pa tudi pri tem, da sta letos kar dva med kandidati za Slovenski avto leta. Audi, Škoda in Volkswagen so se torej že uveljavili, pravi statistika uspešnosti prodaje električnih avtov. Volkswagen je med vsemi prodal največ, do konca septembra 2021 je bilo to 250 primerkov. S tem številom se je tudi glede deleža v lastni prodaji kar dobro odrezal (na četrtem mestu je s 3,44 odstotki). Tu je seveda prvak Tesla, ki na sploh letos ne le v Sloveniji pač pa po vsej Evropi žanje precejšen skok prodaje. Pri nas je sicer na tretjem mestu. Drugo mesto drži Renault, sicer med električnimi avtomobili že pravi ‘veteran’, saj je njihov Zoe na trgu že vrsto let, zdaj pa se mu je pridružil še Twingo E, katerega pot na slovenski trg iz Novega mesta je kot na dlani.

 

Z dobrim tržnim deležem svoje električne ponudbe med vsemi se izkaže še BMW,  drugi ‘veteran’ električne prodaje v Sloveniji. 3,44 odstotka vseh novih avtov te bavarske znamke je pri nas gnanih na elektriko. Količinsko je ob že omenjenih tudi Hyundai med uspešnimi ponudniki električnih avtov.

 

Tabela prodaja električnih po številu na SLO trgu

Vrstni red V skupni uvrstitvi Znamka Električni Vsi Razlika Tržni delež
1 1 VOLKSWAGEN 250 7260 7010 3,44
2 3 RENAULT 228 4490 4262 5,08
3 23 TESLA 199 199 0 100,00
4 2 ŠKODA 107 4848 4741 2,21
5 4 HYUNDAI 74 2796 2722 2,65
6 6 KIA 38 2164 2126 1,76
7 10 FIAT 32 1486 1454 2,15
8 14 AUDI 32 1164 1132 2,75
9 16 BMW 31 983 952 3,15
10 5 PEUGEOT 28 2593 2565 1,08
11 8 CITROEN 22 1997 1975 1,10
12 13 NISSAN 18 1280 1262 1,41
13 25 PORSCHE 15 101 86 14,85
14 15 OPEL 14 1050 1036 1,33
15 15 MERCEDES 12 692 680 1,73
ostali 33 9995 9962 5,49
Skupaj 1133 43098 41965 2,63

 

Tabela prodaja električnih po tržnem deležu na SLO trgu

Vrstni red V skupni uvrstitvi Znamka Električni Vsi Razlika Delež elekt. v lastni pr.
1 23 TESLA 199 199 0 100,00
2 25 PORSCHE 15 101 86 14,85
3 3 RENAULT 228 4490 4262 5,08
4 1 VOLKSWAGEN 250 7260 7010 3,44
5 16 BMW 31 983 952 3,15
6 14 AUDI 32 1164 1132 2,75
7 4 HYUNDAI 74 2796 2722 2,65
8 2 ŠKODA 107 4848 4741 2,21
9 10 FIAT 32 1486 1454 2,15
10 6 KIA 38 2164 2126 1,76
11 18 MERCEDES 12 692 680 1,73
12 13 NISSAN 18 1280 1262 1,41
13 15 OPEL 14 1050 1036 1,33
14 8 CITROEN 22 1997 1975 1,10
15 5 PEUGEOT 28 2593 2565 1,08
Ostali 33 9995 9962 0,33
Skupaj 1133 43098 41965 2,63

 

Manjši nabor kandidatov na spisku za tokratni izbor Slovenski avto leta 2022 je predvsem povezan z našo zahtevo, da na slovenski trg v prvem letu prodaje pride vsej 25 primerkov. Tega pogoja za letos ne bo uspelo doseči precej novosti. Naštejmo jih: Audi e-tron GT, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, BMW iX, Honda Crosstar, Hyundai Ioniq 5, Kia Sorento, Mazda MX-30, Mercedes-Benz EQA, Mercedes-Benz EQC, Suzuki Across, Suzuki Swace itd.

A kljub nekoliko manj pestri izbiri vse to ne bi smelo motiti tistih, ki so se že odločili ali pa se še bodo za glasovanje o izbiri Slovenskega avta leta, saj je na spisku vrsta tudi za Slovence zares zanimivih avtomobilov.

Dobro izbiro vam želimo!