Letošnji spisek kandidatov za Slovenski avto leta je precej krajši kot katero koli leto v zadnjem desetletju. Je torej na slovenskem trgu manj pestra izbira različnih modelov in znamk? Jasen odgovor je – ne.
A k številu kandidatov za tokratno izbiro za Slovenski avto leta so predvsem pripomogle sedanje razmere v svetu in pri nas. Pandemija SARS Covid-19 je na najrazličnejše načine vplivala na naše življenje. Seveda tudi na gospodarstvo in seveda tudi na slovenski avtomobilski trg. Ta se po lanskem padcu za slabih dvajset tisoč avtomobilov (padec kar za četrtino!) letos sicer malenkostno izboljšuje, a Slovenci smo pač postali previdnejši. Za padec trga pri nas pa je zaslužno še marsikaj drugega. Ponudba avtomobilov se je zmanjšala, ne le zaradi vpliva pandemije in večmesečnega zaustavljanja vsega življena pri nas (nekaj manj drugod po svetu). Prehod k drugačnim vrstam pogonov avtomobilov je zdaj tu, ne nazadnje ga lahko opazimo tudi v širši ponudbi zgolj električnih modelov tudi v spisku letošnjih kandidatov za Slovenski avto leta.
Električni avtomobili (takšni zgolj s pogonom na elektriko, ki je shranjena v avtomobilskih baterijah) sramežljivo prihajajo tudi na naš trg. Pravzaprav pojem sramežljivo ne velja za vse ponudnike te vrste avtov, saj so nekateri slovenski ponudniki nove zahteve bo zmanjšanju ogljičnega odtisa vzeli resno. Tudi del kupcev jih je pravzaprav že. Letos sicer ne kaže tako dobro, kot lani, ko se je prodaja električnih dvignila kar za 134 odstotkov oziroma za 937 primerkov). Letos se med ponudniki še kažejo kar precejšnje razlike. Tri znamke, ki jih pri nas zastopa Porsche Slovenija, že imajo primerno ponudbo in reakcije nanjo lahko vidimo na trgu, pa tudi pri tem, da sta letos kar dva med kandidati za Slovenski avto leta. Audi, Škoda in Volkswagen so se torej že uveljavili, pravi statistika uspešnosti prodaje električnih avtov. Volkswagen je med vsemi prodal največ, do konca septembra 2021 je bilo to 250 primerkov. S tem številom se je tudi glede deleža v lastni prodaji kar dobro odrezal (na četrtem mestu je s 3,44 odstotki). Tu je seveda prvak Tesla, ki na sploh letos ne le v Sloveniji pač pa po vsej Evropi žanje precejšen skok prodaje. Pri nas je sicer na tretjem mestu. Drugo mesto drži Renault, sicer med električnimi avtomobili že pravi ‘veteran’, saj je njihov Zoe na trgu že vrsto let, zdaj pa se mu je pridružil še Twingo E, katerega pot na slovenski trg iz Novega mesta je kot na dlani.
Z dobrim tržnim deležem svoje električne ponudbe med vsemi se izkaže še BMW, drugi ‘veteran’ električne prodaje v Sloveniji. 3,44 odstotka vseh novih avtov te bavarske znamke je pri nas gnanih na elektriko. Količinsko je ob že omenjenih tudi Hyundai med uspešnimi ponudniki električnih avtov.
Tabela prodaja električnih po številu na SLO trgu
Vrstni red | V skupni uvrstitvi | Znamka | Električni | Vsi | Razlika | Tržni delež |
1 | 1 | VOLKSWAGEN | 250 | 7260 | 7010 | 3,44 |
2 | 3 | RENAULT | 228 | 4490 | 4262 | 5,08 |
3 | 23 | TESLA | 199 | 199 | 0 | 100,00 |
4 | 2 | ŠKODA | 107 | 4848 | 4741 | 2,21 |
5 | 4 | HYUNDAI | 74 | 2796 | 2722 | 2,65 |
6 | 6 | KIA | 38 | 2164 | 2126 | 1,76 |
7 | 10 | FIAT | 32 | 1486 | 1454 | 2,15 |
8 | 14 | AUDI | 32 | 1164 | 1132 | 2,75 |
9 | 16 | BMW | 31 | 983 | 952 | 3,15 |
10 | 5 | PEUGEOT | 28 | 2593 | 2565 | 1,08 |
11 | 8 | CITROEN | 22 | 1997 | 1975 | 1,10 |
12 | 13 | NISSAN | 18 | 1280 | 1262 | 1,41 |
13 | 25 | PORSCHE | 15 | 101 | 86 | 14,85 |
14 | 15 | OPEL | 14 | 1050 | 1036 | 1,33 |
15 | 15 | MERCEDES | 12 | 692 | 680 | 1,73 |
ostali | 33 | 9995 | 9962 | 5,49 | ||
Skupaj | 1133 | 43098 | 41965 | 2,63 |
Tabela prodaja električnih po tržnem deležu na SLO trgu
Vrstni red | V skupni uvrstitvi | Znamka | Električni | Vsi | Razlika | Delež elekt. v lastni pr. |
1 | 23 | TESLA | 199 | 199 | 0 | 100,00 |
2 | 25 | PORSCHE | 15 | 101 | 86 | 14,85 |
3 | 3 | RENAULT | 228 | 4490 | 4262 | 5,08 |
4 | 1 | VOLKSWAGEN | 250 | 7260 | 7010 | 3,44 |
5 | 16 | BMW | 31 | 983 | 952 | 3,15 |
6 | 14 | AUDI | 32 | 1164 | 1132 | 2,75 |
7 | 4 | HYUNDAI | 74 | 2796 | 2722 | 2,65 |
8 | 2 | ŠKODA | 107 | 4848 | 4741 | 2,21 |
9 | 10 | FIAT | 32 | 1486 | 1454 | 2,15 |
10 | 6 | KIA | 38 | 2164 | 2126 | 1,76 |
11 | 18 | MERCEDES | 12 | 692 | 680 | 1,73 |
12 | 13 | NISSAN | 18 | 1280 | 1262 | 1,41 |
13 | 15 | OPEL | 14 | 1050 | 1036 | 1,33 |
14 | 8 | CITROEN | 22 | 1997 | 1975 | 1,10 |
15 | 5 | PEUGEOT | 28 | 2593 | 2565 | 1,08 |
Ostali | 33 | 9995 | 9962 | 0,33 | ||
Skupaj | 1133 | 43098 | 41965 | 2,63 |
Manjši nabor kandidatov na spisku za tokratni izbor Slovenski avto leta 2022 je predvsem povezan z našo zahtevo, da na slovenski trg v prvem letu prodaje pride vsej 25 primerkov. Tega pogoja za letos ne bo uspelo doseči precej novosti. Naštejmo jih: Audi e-tron GT, Audi Q4 e-tron, BMW iX3, BMW iX, Honda Crosstar, Hyundai Ioniq 5, Kia Sorento, Mazda MX-30, Mercedes-Benz EQA, Mercedes-Benz EQC, Suzuki Across, Suzuki Swace itd.
A kljub nekoliko manj pestri izbiri vse to ne bi smelo motiti tistih, ki so se že odločili ali pa se še bodo za glasovanje o izbiri Slovenskega avta leta, saj je na spisku vrsta tudi za Slovence zares zanimivih avtomobilov.
Dobro izbiro vam želimo!