Leto je naokoli in začetek januarja je čas, ko izbiramo nosilca naslova za Slovenski avto leta 2019. Na finalnem izboru, ki smo ga od leta 1993 organizirali že šestindvajsetič, se je ta konec tedna spet pomerilo pet finalistov, med katerimi bomo jutri izbrali zmagovalca.
Kot je že znano, so bralci, poslušalci, gledalci in sledilci slovenskih medijev z glasovanjem določili, da se bodo med šestindvajsetimi avtomobili, ki so lani izpolnili pogoje za uvrstitev v letošnji izbor, v finalni izbor uvrstili Škoda Karoq, Volkswagen T-Roc, Ford Focus, Kia Ceed in Volvo XC40, ki smo jih lahko novinarji danes na Vranskem na prvi dan finalne prireditve tudi še enkrat preskusili.
In čemu preskus avtomobilov, ki smo jih večinoma že vsi vozili in o katerih smo si že ustvarili ustrezno mnenje. Predvsem temu, da med kratkimi vožnjami v varnem okolju še enkrat preverimo, če so bile naše odločitve zares pravilne in če smo morebiti prezrli kakšno lastnost posameznega avtomobila, ki bi ga po našem mnenju lahko privedla do višje uvrstitve ali pa bi morebiti zaradi nje izgubil svoje mesto.
Na zaprtem poligonu Centra varne vožnje v Vranskem smo si lahko dovolili tudi kakšen manever, ki ga je v nadzorovanem okolju možno izvesti bolj varno, predvsem zato, ker tamkajšnje naprave omogočajo simulacijo dogajanja pri visokih hitrostih ob razmeroma nizkih dejanskih hitrostih. Na takšen način smo lahko preverili tudi asistenčne sisteme, ki seveda igrajo pomembno vlogo pri udeležbi avtomobila v vsakdanjem prometu.
Takšen je denimo sistem za zaviranje in ustavljanje avtomobila v sili, ki precej vpliva tudi na splošno oceno vsakega modela in ki je seveda ključnega pomena za zagotavljanje večje prometne varnosti in zmanjšanje števila žrtev prometnih nesreč. In kaj smo ugotovili? Sistemi načeloma delujejo in pred oviro uspešno ustavijo avtomobil, a žal se vse prepogosto tudi zgodi, da v ključnem trenutku ne opravijo svoje vloge. In napak ali dobrega delovanja ne moremo pripisati zgolj posameznemu modelu, ampak tudi posameznim primerkom določenega modela. In to je gotovo ena od lastnosti kadidatov za Slovenski avto leta, ki je v vsakdanjem prometu na moremo in tudi nočemo preskusiti, a lahko precej vplivajo na končno uvrstitev.
Končnega preskusa kandidatov se je udeležil tudi Sebastjan Plevnjak, slovenski član žirije za Evropski avtomobil leta, ki nam je zaupal svoje mnenje o izboru za Slovenski avto leta in srečanju na Vranskem. Povedal je, da če je izbor za avto leta pomemben na evropski ravni, je prav tako pomemben tudi za Slovenijo. Če se nekdo odloča za nakup novega avtomobila, je prav, da mu novinarji povemo, kaj si mislimo o njegovem kandidatu in tudi drugih avtomobilih. Izpostavil je tudi dejstvo, da sta dva kandidata za Slovenski avto leta 2019 enaka kot na izboru za Evropski avto leta 2019, ar vsekakor nekaj pomeni, a meni, da bi bilo dobro, če uvedbe novih avtomobilov na slovenski trg ne bi zamujale, saj bi bil s tem izbor za Slovenski avto leta lahko še bolj aktualen. Pomembna se mu zdi tudi zaključna prireditev na Vranskem, kjer lahko vsi še enkrat preskusimo kandidate.
Zadnji preskus je torej končan, jutri pa bomo po druženju z našimi bralci, gledalci, poslušalci in sledilci tudi izvedeli, kateri izmed petih kandidatov se bo po glasovanju medijev uvrstil na prvo mesto in postal Slovenski avto leta 2019.
besedilo: Matija Janežič
fotografije: Uroš Modlic